söndag 3 juli 2011

Sjungande hundar


Fick en förfrågan om jag syr sommarklänningar. Det har jag inte gjort tidigare men eftersom jag gärna vill sy alla möjliga plagg tog jag emot beställningen med förbehållet att det kunde ta lite tid eftersom jag var tvungen att rita ett helt nytt mönster. Och det tog lite tid, först skulle mönster ritas och provsys och provas och så lite ändringar på det. Men tillslut fick jag till en klänning som jag blev riktigt nöjd med. Har fått rapporter om att den dessutom sitter fint på och används flitigt. De söta hundarna på tyget föll den nya lilla ägarinnan i smaken och jag kan inte annat än hålla med om att de är väldigt söta!

Klänningen är sydd med nedsydda veck fram och bak. I ryggen finns ett sprund och två vanliga knappar, men den knäpps med dolda tryckknappar.

 Mönster: Eget till sommarklänning med nedsydda veck, strl 92.

Material: Bomullstyg med sjungande hundar från Stoff och Stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar